Sunday 19 August 2018

Håndquilting og utfordring

Som mange vet, så skal min La Passion quiltes for hånd. Håndquilting i seg selv er en utfordring for fingrene og håndleddet. Jeg har satt meg som mål å sy tre tråder hver dag for ikke å få betennelser. Så får jeg se neste måned hvor mye jeg må øke på etterhvert.

As many of you already know I'm hand quilting my La Passion. Hand quilting is a challenge, and to avoid inflammation in my fingers or wrist I sew three threads every day.  I might have to speed up later if that's not enough.


Jeg er også med på en sekskantutfordring som heter #100hexies100days 2018. Her syr vi etter spesielle tema hver uke, og det er skikkelig gøy. Her er mine sekskanter for de to første ukene.
Du finner en historie om hver sekskant på Instagram.

I'm also taking part in #100hexies100days2018. We're given different themes every week, and it's real fun. Here are my hexies for the first two weeks. You can find a story about each hexie on my Instagram.

Theme: All about you
Theme: Summer fun
Linked up to
Slow Sunday Stitching
HeLP for Hexie-aholics

8 comments:

  1. a little quilting every day and I hope you get done with it in time for your deadline - a show?

    ReplyDelete
  2. There will be some great memories in your hexies! Love the fussy cutting and that you have a story for each hexie

    ReplyDelete
  3. These are very fun -- I love the idea of themed flowers! :)

    ReplyDelete
  4. Du är duktig som orkar handquilta den stora quilten! Fantastiskt!! Jag deltar också i #100hexies100dagar2018
    Kul att vi är med båda två!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Sounds like you have the quilting well under control. A plan always helps! Lots of great themed hexies - it's always fun to see the fabrics that people have, especially from different places around the globe.

    ReplyDelete
  6. Fun themed hexie project!
    It's a great idea to pace yourself with hand quilting... 3 threads a day sounds doable!

    ReplyDelete
  7. Your hexies are lovely! I so admire that you are hand quilting your hexie quilt! Slow but sure wins the race!

    ReplyDelete

Anonyme kommentarer blir slettet.
If you comment as anonym, the comment will be deleted.